Friday, October 23, 2015

Week in Review 43/2015

What did I see? 
With the new movie almost at our doors, Star Wars is getting more recognition in the mainstream as well. I never realised how amazing a crossover of Winnie the Pooh and Star Wars would be. Wookie the Pooh? Christopher Solo? Count me in! James Hance invented and painted them in a very cute way:



What did I listen to?
Type O Negative - October Rust - I love deep male voices and Type O just feels like fall to me...

What did I ask myself?
Is all that fuzz really worth it?

What did I read?
La Mécanique du Coeur by Mathias Malzieu. Of course not in French (I can't say more than "Je ne peux parler francais") but I liked it very much!

What did I work on?
Nothing much, I didn't have much free time this week.

I was happy about...
Having my mum over next week!

I was annoyed about...
Having too little time to prepare anything good -.-

I bought...
A Bahncard and several train tickets.

8 comments:

Gartenteichploerre said...

Oh, die Wookie Poohs :D sind ja putzig :)

coffeexandxtea said...

Die Bilder sind ja klasse! Das Crossover ist wirklich gut gelungen. Hm, Type O Negative könnte ich auch mal wieder rauskramen...
LG Tea

Laura Morrigan said...

I love Love You To Death! can't get enough of that song!

Vulcan_Butterfly said...

Yes, it is a good time of the year to listen to Type O Negative!

Fräulein Nachtschatten said...

Winnie Puuh + Star Wars! Wie cool ist das denn, bitte?

"Die Mechanik des Herzens" hab ich ja auch schon gelesen. Ich mag die Art und Weise, wie er Dinge beschreibt. Kennst du auch den Film dazu? Den hab ich auch auf Blu-ray. Der ist auch toll. Hab auch ein anderes Buch von ihm, aber noch nicht gelesen...

MindLess said...

@ Gartenteichplörre: Ja, oder? Eigentlich müsste man so einen in echt nähen...

@ coffexandxtea: Man kann nie genug Type O hören!

@ Laura Morrigan: I'm a sucker for Type O, they just sound so sexy and deep! A pity that Pete Steele is no more (but actually no wonder, he lived a bad lifestyle)

@ Vulcan Butterfly: Always is a good time to listen to Type O! But they "feel" very autumn, you are right!

@ Fräulein Nachtschatten: Ja, nicht wahr?! Ich wünschte ich würde auf so geniale Ideen kommen! Und den Film habe ich noch nicht gesehen, den muss ich mal suchen. Danke für den Tip!

Ramona said...

Ich bin vermutlich die einzige person auf der welt, die winnie pooh irgendwie unheimlich findet -_-° hoff die zeit mit deiner mama war schön!

MindLess said...

@ Ramona: Ich kann mit Winnie auch nicht so viel anfangen, aber ich mag Eyore. Und meine Mama ist toll, ich hatte viel Spaß mit ihr! Ich bin sehr stolz, dass sie ihr Kleid fertig genäht hat was wir angefangen hatten. Sie lässt sowas nämlich gerne ewig lange liegen (woher ich das nur habe?! ;))...